پرش لینک ها
استفاده از ترکیبات رنگی در طراحی بنر

تاثیر رنگ ها و ترکیبات رنگی در طراحی بنر تبلیغاتی | جذابیت بصری و هماهنگی با برند

بنرها یکی از مهمترین موارد در زمینه تبلیغات هستند که طرفداران بسیاری دارند. بنرها باعث جلب نظر بسیاری از مشتریان می‌شوند. برای افزایش جلب توجه مخاطب می‌توان از ترکیبات رنگی در طراحی بنر استفاده نمود. در این مقاله به بیان توضیحاتی در خصوص تاثیر ترکیبات رنگی در طراحی بنر خواهیم پرداخت. مواردی که در این مطلب به توضیح آن پرداخته خواهد شد عبارتند از:

  • معرفی بنر
  • بنر دارای چه ویژگیهایی است؟
  • انواع رنگ های مورد استفاده در بنر
  • مزایای ترکیبات رنگی در طراحی بنر

 

بنر چیست؟

بنر یکی از عناصر مهم تبلیغاتی است و کاربردهای بسیاری دارد. این عنصر بصری در واقع نوعی از تصویر با اندازه‌های مختلف است که از آن برای تبلیغ خدمات، محصول و یا اعلام یک رویداد ویژه استفاده می‌گردد.

مکان قرارگیری بنرها معمولا در فضاهای عمومی است. دلیل این امر این است که بنرها می‌بایست در مقابل چشمان مخاطبان قرار بگیرند و از این طریق هدف و رسالت تبلیغاتی خود را به بهترین شکل انجام دهند. در بنرها غالبا مواردی همچون لوگو، تصاویر، متن و اطلاعاتی در مورد محصول یا خدمات مورد نظر ارائه می‌گردد.

ویژگی‌های بنر

بنرها در هر فضا و مکانی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند و پیام خود را به مخاطب برسانند. یک بنر دارای ویژگی‌هایی می‌باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد:

ابعاد

بنرها قابلیت تولید در ابعاد و اندازه‌های مختلف را دارند و براساس نیازهای تبلیغاتی اندازه آنها متغیر می‌باشد. برای مثال بنرهای تبلیغاتی که در فضاهای عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌بایست از اندازه بزرگتری برخوردار باشند تا بتوانند نظر مخاطب را جلب نمایند.

نوع گرافیک

بنرها معمولا از تصاویر و گرافیک های با کیفیت بالا هستند تشکیل می‌شوند تا بتوانند توجهات را به سوی خود جلب کند. پس گرافیک بالا یکی از ویژگی‌های یک بنر خوب محسوب می‌شود.

بهره گیری از ترکیبات رنگی در طراحی بنر

استفاده از ترکیبات رنگی یکی دیگر از موضوعاتی است که می تواند به جذب مخاطب کمک بسیاری کند. شما باید در طراحی بنر تبلیغاتی خود از ترکیبات رنگی مختلف و مرتیط با برند و محصولتان استفاده نمایید.

متن تبلیغات

در بنر، متن تبلیغات بسیار حائز اهمیت است. متن باید به طور مختصر و کامل پیام‌های مهم تبلیغاتی را به مخاطب ارائه دهد.

لینک ها

امروزه معمولا در بسیاری از بنرها فراخوان‌ها ولینک های را می‌توان مشاهده نمود. دلیل این امر این است که ازاین طریق مخاطب را به خرید، ثبت نام و… ترغیب کنند.

 

 انواع رنگ ها در طراحی بنر

رنگ‌ها دارای خانواده های مختلفی هستند و می‌توان از طریق ترکیب آنها به جذابیت یک بنر تبلیغاتی اضافه کرد. بصورت کلی رنگ ها در سه دسته رنگ های گرم، رنگ های سرد و رنگ های خنثی دسته بندی می‌شوند. برای مثال رنگ هایی همچون قرمز، زرد و نارنجی جز رنگهای گرم به حساب می‌آیند و رنگهایی همچون آبی، سبز و بنفش جز رنگهای سرد محسوب می‌شوند. همچنین رنگهایی مانند سفید، خاکستری و کرم نیز به عنوان رنگهای خنثی شناخته می‌شوند.

با توجه به برند و محصول تبلیغاتی شما می‌توانید از ترکیبات رنگی مختلف در طراحی بنر خود استفاده نمایید. اگر این کار با دقت و به درستی انجام شود به شدت در جذب مخاطب موثر خواهد بود و از طریق آن می‌توان نام یک شرکت و محصول را در ذهن مخاطب تثبیت کرد.

مزایای استفاده از ترکیبات رنگی در طراحی بنر</h2>

رنگ ها یکی از اصلی‌ترین عوامل در ایجاد جذابیت بصری به حساب می آیند و مشاهده ترکیبات رنگی مختلف می تواند برای انسان بسیار لذتبخش باشد. از همین رو بکارگیری ترکیبات رنگی مختلف در طراحی بنر می تواند تا حد زیادی به تثبیت موقعیت یک برند در ذهن مخاطب کمک کند.

هنگامیکه برند شما جایگاه خود در ذهن مخاطب پیدا کرد، بسیاری از آنها تبدیل به مشتریان دائمی شما خواهند شد. از این طریق فروش مجموعه تحت نظر شما افزایش خواهد یافت. لذا استفاده از ترکیبات رنگی صحیح در طراحی بنر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.

 

نتیجه گیری

به طور کلی در طراحی یک بنر تبلیغاتی، ایجاد جذابیت بصری و هماهنگی آن با برند از مهمترین عوامل جلب توجه مخاطبان می باشد. لذا استفاده از ترکیبات رنگی متناسب با لوگو و برند در طراحی بنر بسیار حائز اهمیت است و می تواند موجب افزایش فروش و تعداد مشتریان یک مجموعه گردد.

 

پیام بگذارید