پرش لینک ها
روش های موثر چاپ و طراحی سربرگ

روش های موثر در طراحی و چاپ سربرگ | نکات و اصول مهم در طراحی | بهترین شیوه چاپ

امروزه استفاده از سربرگ گسترش فراوانی یافته است و بسیاری از سازمان ها  و شرکتها مکاتبات داخلی و خارج از مجموعه خود را تنها بر روی سربرگ انجام می‌دهند. دلیل این امر این است که سربرگ می تواند بر اعتبار مجموعه تحت نظر شما بیفزاید و افراد بیشتری را به سمت مجموعه شما جذب نماید. امروزه افست و دیجیتال به عنوان روش های موثر چاپ سربرگ شناخته می شوند. در این مطلب به بیان توضیحاتی در این خصوص می‌پردازیم. مواردی که در این مطلب بیان می‌شوند عبارتند از:

  • توضیحاتی در خصوص سربرگ
  • مزایای استفاده از سربرگ
  • ویژگی های یک سربرگ خوب و حرفه ای
  • معرفی روش های موثر چاپ سربرگ

 

سربرگ چیست؟

سربرگ به برگه‌های چاپی گفته می‌شود که در اندازه‌های مختلف چاپ می شوند. بر روی سربرگ اطلاعاتی همچون برند و لوگوی مجموعه، آدرس و تلفن تماس شرکت، کد پستی و … نمایش داده می‌شود. این برگه‌ها را می‌توان به روشهای افست و دیجیتال چاپ نمود و این روشها به عنوان روش های موثر چاپ سربرگ شناخته می‌شوند. فقط باید توجه داشت که روش افست با توجه به هزینه های اولیه آن برای چاپ در تعداد بالا مناسب خواهد بود.

 

مزایای سربرگ

استفاده از سربرگ در شرکت‌ها و مجموعه‌های تجاری و اداری دارای مزایای بسیاری است که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نشان دادن لوگوی مجموعه به مخاطبان و ثبت آن در ذهن آنها
  • ارائه راههای ارتباطی با مجموعه (شماره های تماس، آدرس شرکت، کد پستی و …)
  • شکیل بودن مکاتبات اداری مجموعه
  • ایجاد حس اعتماد در مشتریان و مخاطبان

باید توجه داشت که موارد فوق تنها بخشی از مزایای سربرگ می باشد.

نکات مهم در طراحی و چاپ سربرگ

سربرگ بعنوان یک برگه چاپی با ارزش شناخته می شود. لذا باید در طراحی و چاپ آن دقت زیادی داشت. در این قسمت به بیان موارد مهمی در این خصوص خواهیم پرداخت:

شناخت هویت برند مجموعه

شما ابتدا باید از هویت برند مجموعه خود آگاه باشید. رنگ، فونت و لوگوی مجموعه شما باید از همخوانی کامل با برندتان برخوردار باشد.

انتخاب طرح زیبا و شکیل

شما حتما باید از یک طراحی ساده و زیبا برای سربرگ مجموعه تحت نظر خود استفاده کنید. طراحی جذاب به مخاطبانتان نشان خواهد که با یک برند حرفه‌ای سر و کار دارند.

بهره گیری از الگوهای استاندارد

باید توجه داشت که در مجموعه‌ای که از یک سری الگوی استاندارد برای اسناد خود استفاده می‌کند، می بایست سربرگ ها نیز در همان قالب چاپ شوند تا یکپارچگی اسناد شرکت از بین نرود.

استفاده از المان ها در جای مناسب

قرارگیری المان‌هایی مانند لوگو، نام شرکت و راه‌های ارتباطی در سربرگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. جایگاه این عناصر باید به گونه‌ای باشد ‌که براحتی قابل مشاهده باشد و اطلاعات مورد نیاز را از آن استخراج نمود.

بهره گیری از رنگ های متناسب با برند

گاهی اوقات رنگ‌ها هویت برند یک مجموعه را نشان می‌دهند. لذا باید در انتخاب آنها توجه ویژه‌ای داشت و آنها را بصورت حرفه‌ای و متناسب با برندتان انتخاب نمایید.

استفاده از کاغذ با کیفیت

استفاده از کاغذهای با کیفیت می‌تواند بیانگر اصالت برند شما باشد. با استفاده از کاغذهایی با بافت لطیف شما می‌توانید از سربرگ‌هایی با کیفیت بالاتر بهره‌مند گردید.

توجه ویژه به جزئیات چاپ

برای داشتن یک سربرگ حرفه ای باید در زمان چاپ به جزئیاتی همچون کیفیت چاپ، رنگ‌ها، فونت ها و … توجه ویژه ای داشت. زیرا این موضوع بسیار مهم است و در جلب نظر مخاطب موثر خواهد بود.

روش های موثر چاپ سربرگ

امروزه از روش های مختلفی برای چاپ سربرگ استفاده می‌شود، که از جمله آنها می توان به روش های افست و دیجیتال اشاره کرد. این دو روش بعنوان روش های موثر چاپ سربرگ شناخته می شوند و بسیار پر کاربرد هستند. باید توجه داشت که این روشها دارای تفاوت هایی با یکدیگر نیز می باشند. برای مثال در روش افست از قالب چاپی (لیتوگرافی) استفاده می شود و به همین دلیل این روش برای چاپ در تعداد بالا به صرفه خواهد بود. همچنین در روش دیجیتال فایل ها مستقیما به چاپگر ارسال می‌شوند.

 

نتیجه گیری

امروزه بسیاری از مجموعه های تجاری برای مکاتبات اداری خود از سربرگ استفاده می کنند. این کار به برند این مجموعه ها ارزش و اعتبار ویژه ای خواهد داد. برای چاپ سربرگ روشهای مختلفی وجود دارد و از روشهای افست و دیجیتال می توان بعنوان روش های موثر چاپ سربرگ یاد کرد.

 

 

پیام بگذارید