پرش لینک ها
فناوری های چاپ بنر

استفاده از فناورهای پیشرفته در چاپ بنر | ارائه راهکار برای کاهش هزینه و زمان

چاپ بنرها برای تبلیغات و ارتباط با مخاطبان بسیار مؤثر است و به شما کمک کند تا اهداف تبلیغاتی خود را بهبود ببخشید. از اهمیت های چاپ بنر میتوان به مواردی چون : جلب توجه , ارتباط بصری, افزایش شناخت برند, تبلیغ برای حضور در رویداد یا نمایشگاهها و …  اشاره کرد. در سال‌های اخیر شاهد ظهور فناوری‌ های پیشرفته‌ در چاپ بنر بوده ایم که به ارائه‌ی کیفیت بهتر چاپ، سرعت بیشتر و مصرف مواد کمتر کمک می‌کنند. در این مقاله به برخی از این فناوری ها اشاره شده است.

فناوری‌ های پیشرفته‌ در چاپ بنر نظیر چاپ دیجیتال, چاپ افست , چاپ UV , چاپ سه‌ بعدی , چاپ رول به رول ,چاپ ابریشمی، چاپ دیجیتال و چاپ لاتکسی هستند.

فناوری چاپ بنر

چاپ دیجیتال بنر

چاپ دیجیتال از طریق پرینترهای دیجیتال انجام می شود و برای چاپ کمیت ها و تعداد کمتر و طرح های سفارشی مناسب است. این روش امکان چاپ سریع, انعطاف پذیری در ابعاد و جزئیات دقیق رنگ را دارا است.

چاپ افست بنر

چاپ افست با استفاده از صفحات فلزی ( پلاک های چاپ) صورت میگیرد و برای چاپ کمیت های بزرگتر و بنرهای با ابعاد استاندارد مناسب است. این روش قابلیت چاپ با کیفیت بالا, جزئیات دقیق و استفاده از رنگ های اختصاصی را دارا است.

چاپ لاتکس بنر

چاپ لاتکس بنر با استفاده از پرینترهای لاتکس و مرکب‌های مخصوصی به نام لاتکس انجام می‌شود. در این روش جوهرهای لاتکس بر روی بنر چاپ می‌شوند. بنرهای چاپ لاتکس با استفاده از مواد پلیمری و کیفیت بالایی تولید می‌شوند و دارای مزایایی مانند خشک شدن سریع , قابلیت چاپ بر روی سطوح مختلف ,قابلیت شستشو, مقاومت در برابر خش و ساییدگی, نداشتن بو و کیفیت و وضوح بالا می باشد.

هزینه چاپ بنر با استفاده از تکنیک چاپ لاتکس، بر اساس اندازه و تعداد چاپ متغیر است.

چاپ سه بعدی بنر

این تکنولوژی به کاربران اجازه می دهد تا شی های سه بعدی را روی بنر با استفاده از چاپگرهای سه بعدی با جزئیات بالا و طرح های پیچیده بسازند. این فناوری بر اساس افزودن لایه به لایه جوهر یا مواد دیگر بر روی سطح بنر عمل می‌کند. این فناوری در انواعی از صنایع از جمله ساخت قطعات برای خودروها، پزشکی و حتی غذا استفاده می شود.

چاپ ابریشمی بنر

در چاپ ابریشمی، از صفحه‌های مش‌ های مخصوص استفاده می‌شود که به واسطه‌ی نقاط کوچک و جایگزینی رنگ‌ها، تصاویر با دقت بالا و جزئیات بیشتری ایجاد می‌شوند. در این روش که یکی از فناوری های پیشرفته در چاپ بنر می باشد، بنر با استفاده از جوهرهای ابریشمی روی سطح بنر چاپ می‌شود. بنرهای ابریشمی عموماً از پارچه‌های مرغوبی ساخته می‌شوند که می‌توانند تحمل طولانی مدت در برابر شرایط جوی و استفاده مکرر را داشته باشند. از مزایای این روش چاپ میتوان به مواردی چون کیفیت بالا, مقاومت در برابر شرایط جوی, مقاومت در برابر سایش و پارگی و قابلیت شستشو اشاره کرد.

فناوری های چاپ بنر

چاپ نانو گرافی بنر

روش چاپ نانو گرافی یک روش چاپی غیرمستقیم و از فناوری های پیشرفته در چاپ بنر است که از نانوذرات و جوهرهای نانو به منظور بهبود کیفیت چاپ و ایجاد جزئیات ریز در تصاویر و متن‌ها استفاده می شود. این روش دارای سرعت عمل بالا با حفظ کیفیت و وضوح چاپ است و میتوان از آن در تیراژ بالا استفاده کرد.

چاپ یووی رول به رول بنر

در چاپ یووی رول از اشعه ماور فرابنفش برای فرآیند خشک کردن یا به‌ اصطلاح پخت جوهر یووی روی رول استفاده می‌شود. این چاپ برای متریال هایی که به‌ صورت رول هستند، استفاده می‌شود و برای اهداف مختلفی مانند چاپ روی انواع چرم مصنوعی و طبیعی برای ساخت کیف و کفش، چاپ روی انواع پارچه و برزنت، چاپ استیکر یووی، چاپ فلکسی یووی و چاپ بک لایت یووی هم کاربرد دارد .

مزایای چاپ یووی :

  • عدم رنگ پریدگی جوهر چاپ و خشک شدن سریع
  • امکان پرینت با کیفیت و شفافیت روی محصولات مختلف اعم از انواع کاغذ با گرماژ بالا و مقوا
  • برجسته و درخشنده بودن چاپ و وجود جذابیت بصری خاص
  • مقرون به صرفه بودن
  • چاپ سایزهای بزرگ در سرعت بالا
  • قابلیت انجام چاپ روی سطوح مختلف و متریال هایی که به‌صورت رول هستند.
  • کیفیت و شفافیت بالا و ایجاد جلوه های بصری در سطح متریال.

چاپ حرارتی بنر

چاپ حرارتی یک روش چاپ است که در آن از حرارت برای ایجاد تصویر و متن روی بنر استفاده می‌شود. این روش چاپ معمولاً بر روی بنر‌های پلی‌وینیل کلراید (PVC) استفاده می‌شود. به علاوه، چاپ حرارتی بنر معمولاً هزینه نسبتاً کمتری نسبت به روش‌های دیگر چاپ بنر دارد. با این حال، باید توجه داشت که برخی از برگه‌های چاپ حرارتی ممکن است به طور طبیعی زمانی که در معرض حرارت قرار می‌گیرند، برخی از رنگ‌ها را با ترک‌ها و تغییرات کوچک در رنگ نمایش دهند.

جمع بندی

شناخت فناوری های پیشرفته در چاپ بنر به شما این امکان را فراهم می‌کند که در نهایت بهترین نوع بنر را متناسب با نیاز خود انتخاب و چاپ نمایید. افزایش سرعت، بهبود کیفیت و پایین آمدن هزینه های چاپ در تیراژ بالا، مهم ترین عوامل شکل گیری تکنولوژی های مدرن در صنعت چاپ محسوب می شوند.

چاپ بنر کاری ظریف است و باید به خوبی انجام شود از این رو مجموعه نقش زرین با پشتوانه ی فنی ای که دارد می تواند به شما در چاپ بنرهای با کیفیت با هزینه و زمان مناسب کمک کند.

مطالعه مقاله : روش های موثر در طراحی و چاپ سربرگ نیز پیشنهاد میشود.

پیام بگذارید