پرش لینک ها
طراحی و چاپ بروشور تبلیغاتی

معرفی مرکز طراحی بروشور تبلیغاتی | انواع بروشور تبلیغاتی | نکات طراحی

بروشور تبلیغاتی نوعی از ابزار تبلیغاتی است که به صورت چاپی یا دیجیتالی به کار می‌رود تا اطلاعات، خدمات، محصولات یا رویدادهای مختلف را به مخاطبان ارائه دهد و آن‌ها را به اقدامی مشخص (مثل خرید محصول، شرکت در رویداد و غیره) تشویق کند. در این مطلب به بیان توضیحاتی در خصوص طراحی بروشور تبلیغاتی و نکات آن در مرکز طراحی بروشور تبلیغاتی نقش زرین خواهیم پرداخت.

 

بروشور تبلیغاتی چیست؟

بروشور تبلیغاتی در واقع دسته ای از ابزار تبلیغاتی است و از طریق آنها اطلاعات، خدمات، محصولات و یا رویدادهای مختلف به مخاطبان ارائه می گردد. بروشورها معمولاً شامل تصاویر، متن، نمودارها و دیگر المان‌های گرافیکی هستند که به صورت جذاب و زیبا طراحی شده‌اند تا از این طریق توجه مخاطبان را به خود جلب کنند و اطلاعات لازم را در اختیار آنها بگذارند.

قابل ذکز است که بروشورها را می‌توان در انواع مختلفی از تبلیغات مورد استفاده قرار داد و از جمله این موارد می توان به تبلیغات محصولات، خدمات، رویدادها، گردهمایی‌ها و … اشاره نمود.

اجزای اصلی طراحی بروشور تبلیغاتی

در طراحی یک بروشور تبلیغاتی برای اثربخش بودن آن باید به موارد متعددی توجه داشت. در ادامه برخی از این اجزای اصلی معرفی خواهند شد:

عنوان و شعار تبلیغاتی

یک عنوان جذاب و تاثیرگذار که توجه مخاطب را به خود جلب کند و او را به مطالعه بروشور ترغیب کند یکی از مواردیست که باید به ان توجه ویژه داشت.

تصاویر و گرافیک

تصاویر، نمودارها، نقشه‌ها و سایر عناصر گرافیکی که موجب جلب توجه و بهتر فهمیدن مطلب توسط مخاطب می‌شوند نیز در طراحی بروشور تبلیغاتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

متن بروشور

متون توضیحی در بروشور که شامل اطلاعات مهم در خصوص محصولات، خدمات یا رویدادهای مورد تبلیغاتی هستند نیز بسیار مهم می باشند. این متن‌ها معمولا شامل مزایا، ویژگی‌ها، قیمت، تخفیف‌ها، شرایط و … هستند.

اطلاعات تماس

در طراحی بروشور تبلیغاتی باید راه‌های ارتباطی مانند آدرس فیزیکی، شماره تلفن، ایمیل و وب‌سایت که مخاطبان می‌توانند با استفاده از آن‌ها با مجموعه ارتباط برقرار کنند یا اطلاعات بیشتری دریافت کنند را نیز لحاظ نمود.

لوگو و نشان تجاری

لوگو و اطلاعات شناسایی برند که هویت یک برند را نشان می‌دهند و ارتباط بین بروشور و برند را برقرار می‌کنند را نیز باید با دقت بسیار زیاد طراحی کرد.

فضای خالی

استفاده از فضای خالی در بروشور برای افزایش خوانایی و جذابیت طرح، جلوگیری از اتلاف اطلاعات و تسهیل برای مخاطبان در درک مطالب می باشد.

رنگ و طرح بندی

انتخاب رنگ‌ها و طرح‌های گرافیکی که در هماهنگی با برند و موضوع بروشور، جذابیت بیشتری ایجاد کند و پیام تبلیغاتی را به شکل بهتری ارتقا دهند نیز بعنوان یکی از اجزای اصلی شناخته می شود.

پاسخگویی به نیاز مخاطب

بیان دقیق اقدامی که مخاطبان باید انجام دهند؛ مانند خرید محصول، ثبت‌نام در رویداد، بازدید از وب‌سایت و غیره نیز از جمله مواردیست که در بروشور می بایست درج گردد.

مزایای طراحی بروشور تبلیغاتی

طراحی بروشور تبلیغاتی بعنوان یک ابزار تبلیغاتی مهم همچون تراکت، فلایر، کاتالوگ و … دارای مزایای فراوانی در مرکز طراحی بروشور تبلیغاتی نقش زرین است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابلیت جلب نظر مخاطب
  • انتقال اطلاعات بصورت موثر
  • ایجاد هویت برند
  • ارتقای فروش و افزایش درآمد
  • قابلیت توزیع آسان
  • کنترل هزینه های تبلیغاتی

 

روشهای چاپ بروشور تبلیغاتی

بروشورهای تبلیغاتی را همچون سایر موارد تبلیغاتی می توان به روشهای افست و دیجیتال چاپ کرد. فقط باید توجه داشت که روش افست بیشتر برای تیراز بالا مورد استفاده قرار می گیرد و روش دیجتال برای تعداد چاپ کم مناسب می باشد. شما با توجه به نیاز مجموعه خود و تعداد چاپ مورد نیاز می توانید یکی از این روشهای چاپ را انتخاب نمایید.

 

نتیجه گیری

بروشور تبلیغاتی یکی از موارد تبلیغاتی مهم است که اگر بدرستی طراحی شود می تواند از اثربخشی بالایی برخوردار باشد. لذا توجه به نکات طراحی بروشور تبلیغاتی در مرکز طراحی بروشور تبلیغاتی نقش زرین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مطلب در خصوص این موارد و نحوه اثر بخشی آنها در جلب نظر  مخاطب توضیحاتی ارائه گردید.

 

 

 

پیام بگذارید