پرش لینک ها
لیبل امنیتی

لیبل امنیتی چیست؟ | برچسب چاپی برای جلوگیری از تقلب و تغییرات غیرمجاز

لیبل یا برچسب امنیتی به عنوان یک نشانه بر روی بسته بندی محصولات قرار می‌گیرد تا به مصرف‌کننده اطلاعاتی درباره امنیت و سلامت محصول ارائه دهد. هدف اصلی استفاده از لیبل امنیتی، اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان درباره جنبه‌ های مرتبط با امنیت محصول و میزان رعایت استانداردها و مقررات امنیتی است. در این مقاله به توضیح کاملی در مورد اینکه لیبل امنیتی چیست و چه مزایا و معایبی دارد میپردازیم.

لیبل امنیتی چیست؟

لیبل‌های امنیتی به عنوان پلمپ برای امنیت کالا و محصولات خاص که نیازمند مهر و موم برای جلوگیری از دستکاری و تقلب هستند , طراحی شده‌اند. لیبل ها معمولا بعد از برداشتن از روی محصول، دیگر قابل استفاده نیستند . برچسب های امنیتی کاربرد گسترده ای در پلمپ گارانتی محصولات, صنایع قطعات خودرو  , نگهداری اسناد محرمانه, بسته بندی های دارویی و غذایی , محصولات الکترونیکی و کامپیوتری و… دارد.

اطلاعات لیبل امنیتی چیست؟

  1. نشانه‌ها و علامت‌های ایمنی: ممکن است لیبل شامل نشانه‌هایی باشد که به مصرف‌کننده اطلاع می‌دهد که محصول موردنظر با تست‌های ایمنی مطابقت داشته و استانداردهای مربوطه را رعایت کرده است. به عنوان مثال، نشان CE در اتحادیه اروپا بر روی محصولاتی که با استانداردهای ایمنی مطابقت دارند قرار می‌گیرد.
  2. اطلاعات مربوط به مواد شیمیایی: برخی لیبل‌های امنیتی شامل اطلاعاتی درباره مواد شیمیایی موجود در محصول می‌شوند. این اطلاعات می‌تواند شامل مواد ضاره، آلرژن‌ها، یا محتوای نسبی مواد خطرناک باشد.
  3. دستورالعمل‌ها و هشدارها: لیبل امنیتی ممکن است شامل دستورالعمل‌ها و هشدارهایی باشد که به مصرف‌کننده اطلاعات لازم درباره استفاده صحیح از محصول و رفتارهای ایمنی را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، لیبل روی بسته‌بندی یک دارو ممکن است دستورات استفاده، مقادیر مصرف، و هشدارهایی درباره عوارض جانبی را شامل شود.

برای مشاهده و سفارش چاپ لیبل (برچسب) کلیک کنید.

لیبل امنیتی نقش زرین

انواع لیبل امنیتی چیست؟

لیبل‌های امنیتی به دو دسته لیبل اثرگذار بر سطح و بدون اثر بر سطح تقسیم می‌‌شوند:

  • لیبل اثر گذار بر سطح (TOTAL TRANSFER)

لیبل اثر گذار بر سطح در صورت دستکاری، پیغام OPEN VOID را روی لیبل و سطحی که چسبانده شده‌اند، ظاهر می‌‌کند. این نوع لیبل یکبار مصرف بوده و بعد از استفاده دور انداخته میشود. این لیبل برای مواردی مانند پاکت نامه، نایلون و کارتن و محصولات مواد غذایی , ابزارهاي IT , پلمپ كردن كارتن و جعبه‌ ها استفاده می‌‌شوند.

  • لیبل بدون اثر بر سطح (NON TRANSFER)

لیبل بدون اثر بر سطح در صورت دستکاری پیغام OPEN VOID را تنها بر لیبل ظاهر می‌‌کند؛ و روی سطحی که چسبانده شده‌اند هیچ اثری نمی‌گذارد. این نوع لیبل برای مواردی همچون درب کیس‌های کامپیوتر، جعبه بغل ماشین‌ها , سطوح پلاستيكي سخت يا نرم , كارتن يا فيبر , سطوح پلاستيكي فاقد چربی  و شيشه استفاده میشود.

مزایای استفاده از لیبل امنیتی چیست؟

  • چسبندگی بالا
  • مقاوم و کارایی بالا در برابر انواع حلال و عوامل محیطی مانند رطوبت، گرما و سرما
  • عدم امکان جداسازی از اموال بدون ایجاد آسیب و کمک به حفظ امنیت
  • مناسب برای موارد امنیتی برای جلوگیری از دستکاری‌های غیرمجاز و تضمین اصالت محصول

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی اینکه لیبل امنیتی چیست و چه کاربردی دارد پرداختیم. لیبل‌ های امنیتی نقش مهمی در حفظ استانداردهای امنیتی محصولات بدون دستکاری و با حفظ کیفیت اصلی به دست مصرف‌کننده می‌رسند، ایفا می‌کنند. لیبل‌های امنیتی به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا درباره خواص امنیتی محصولات آگاه شوند و تصمیم‌گیری‌های مناسب در مورد استفاده و خرید آن‌ها را انجام دهند.

پیام بگذارید