پرش لینک ها
فلایر تبلیغاتی

فلایر تبلیغاتی چیست؟ | بازاریابی و تبلیغات با استفاده از فلایر| تفاوت فلایر با تراکت تبلیغاتی

فلایر تبلیغاتی چیست؟ این پرسشی است که در این مطلب به آن پاسخ خواهیم داد. فلایر در واقع نوعی ابزار تبلیغاتی است که معمولاً به صورت یک برگه چاپ شده یا الکترونیکی طراحی می‌شود و اطلاعات مربوط به یک محصول، خدمات، رویداد یا کسب و کار خاص را در اختیار مخاطبان می گذارد. مواردی که در این مطلب تشریح می شوند عبارتند از:

  • توضیحاتی در خصوص فلایر تبلیغاتی
  • فاکتورهای مهم در فلایر
  • بررسی تفاوت های فلایر و تراکت

 

فلایر تبلیغاتی چیست؟

همانطور که پیش تر نیز گفته شد، فلایر تبلیغاتی یک ابزار ارتباطی و تبلیغاتی است که برای اطلاع‌رسانی در مورد محصولات، خدمات، رویدادها یا کسب‌وکارها بکار می‌رود. این فلایرها معمولاً به صورت یک برگه چاپی یا الکترونیکی طراحی می‌شوند و به شکل گسترده و وسیع در فروشگاه‌ها، مراکز تجاری، رستوران‌ها، رویدادها، جلسات و سایر مکان‌های عمومی توزیع می‌گردند. باید توجه داشت که فلایرها دارای مزایا و ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را به جزئی جدایی ناپذیر در عرصه تبلیغات بدل کرده است.

اجزای اصلی فلایر تبلیغاتی

فلایرهای تبلیغاتی دارای یک سری اجزای اصلی هستند که برای اثر بخشی و کسب نتیجه بهتر از این ابزار تبلیغاتی حتما می بایست در طراحی آنها دقت بسیار زیادی داشت. این اجزا عبارتند از:

تیتر و عنوان جذاب

قدرت یک تیتر و عنوان جذاب و قابل توجه به حدی است که از طریق آن می‌توان توجه مخاطبان را جلب کرد و آنها را به خواندن فلایر ترغیب نمود.

استفاده از تصاویر گرافیکی با کیفیت

این نکته نیز در طراحی یک فلایر تبلیغاتی بسیار مهم می‌باشد. در واقع استفاده از تصاویر گرافیکی و جذاب برای جلب نظر مخاطب و ایجاد حس ارتباط با او از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بهره مندی از یک متن تبلیغاتی مناسب

استفاده از متنی که شامل اطلاعات کلیدی در مورد محصول یا خدمات ارائه شده، ویژگی‌های منحصر به فرد، مزایا و اطلاعات تماس با کسب و کار باشد در فلایر تبلیغاتی امری ضروری به شمار می‌آید.

درج اطلاعات تماس و راههای ارتباطی

درج اطلاعات تماس با کسب و کار مانند آدرس، شماره تلفن، وب‌سایت و ایمیل برای ارتباط بیشتر با مخاطبان یکی دیگر از مواردیست که حتما می بایست در فلایر تبلیغاتی لحاظ گردد.

ارائه پیشنهادات ویژه

در برخی از فلایرها، ارائه‌های ویژه، تخفیف‌ها یا پیشنهادهای خاص نیز ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. این کار می تواند منجر به جذب بیشتر مخاطب و افزایش درآمد گردد.

بهره گیری از فلایرهای تبلیغاتی به عنوان یکی از روش‌های ارتباطی و تبلیغاتی موثر، به کسب و کارها کمک خواهد کرد تا از این طریق به دامنه وسیعی از مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند و در نهایت بدینوسیله آن‌ها به خرید و همکاری با مجموعه شما ترغیب شوند.

تفاوت تراکت و فلایر تبلیغاتی در چیست؟

فلایر و تراکت تبلیغاتی علی رغم شباهت های بسیاری که به یکدیگر دارند دارای تفاوت‌هایی نیز هستند. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اندازه و ابعاد

فلایرها معمولاً دارای اندازه‌های کوچکتری هستند و به صورت برگه‌های چاپی یا الکترونیکی طراحی می‌شوند. بر خلاف فلایرها، تراکت‌ها اغلب در ابعاد بزرگتر و تعداد بیشتر چاپ می‌شوند. این کار برای جلب توجه بیشتر در مکان‌های عمومی انجام می‌گیرد.

محتوا و اهداف

فلایرها معمولاً برای انتقال اطلاعات کلیدی درباره یک محصول، خدمات یا رویداد خاص طراحی می‌شوند، در حالیکه تراکت‌ها معمولاً شامل مجموعه‌ای از اطلاعات گسترده‌تر و جامع‌تر در مورد یک موضوع خاص می‌باشند.

طراحی و ظاهر

طراحی فلایرها معمولاً ساده‌تر است و ممکن است فقط یک یا دو رنگ در آن بکار رود. در حالیکه تراکت‌ها معمولاً طراحی زیبا‌تری دارند و ممکن است شامل تصاویر گرافیکی رنگارنگ و جذاب برای جلب نظر مخاطب باشند.

محل و مکان توزیع

فلایرها معمولاً در نقاط خاصی مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تجاری توزیع میگردند. این در حالیست که تراکت‌ها را به صورت گسترده‌تری در مکان‌های عمومی مانند خیابان‌ها، پارک‌ها و رویدادها می‌توان توزیع نمود.

بطور کلی، هم فلایر و هم تراکت به عنوان ابزارهای موثر ارتباطی و تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما با توجه به اهداف و موارد مورد نیاز تبلیغاتی و همچنین شرایط موجود، ممکن است که یکی از آنها بهتر جواب دهد. لذا توجه به این تفاوت‌ها از اهمیت یالایی برخوردار خواهد بود.

 

نتیجه گیری

فلایر تبلیغاتی یکی از ابزاری است که در زمینه تبلیغات یک محصول می توان از آن استفاده نمود. فلایرها معمولا دارای اندازه و ابعاد کوچکتری نسبت به تراکت هستند. در این مطلب توضیحاتی در این خصوص ارائه کردید و تفاوت های فلایر با تراکت نیز مورد بررسی قرار گرفت.

پیام بگذارید